Коментари, предлози, утисци, поруке

Овде можете изнети примедбе, утиске, предлоге и друге поруке у вези са семинаром.

Форум

Датум: 21.04.2014

Од: Слободан Ранђеловић

Тема: Вредновање семинара ''Комуникација и интеракција у савременој школи''

Похађао сам овај семинар само због тога што сам прихватио концепт доживотног учења. Схватио сам да је формално образовање постало недовољно. Не сматрам да је неодговарајуће, мада се углавном ради о унапређењу компетенција за посао који обављамо. Потребни су неформални облици учења као што су овакви семинари.
Потрошио сам прилично времена да утврдим којој то Гугл генерацији припадам. Нико, у рангирању, није обухватио моју генерацију. Све напред наведено само потврђује да ни на овом, нити на претходном семинару нисам био због бодова, нисам сакупљач бодова. Пошто ми је ово тек други семинар овог типа, покушао сам да измерим свој помак, односно колико су ми јаснији захтеви задатака и у којој мери могу да користим различите веб-алате са којима сам се први пут срео на првом семинару. Чини ми се да је напредак евидентан што потврђује да су овакви семинари, без обзира на њихово трајање, право место за оне који желе нешто да науче.
Мислим да је семинар Гугл апликације за гугл генерације као платформу за учење користио сам предмет учења, а на овом семинару, поред осталог требало је користити и применити научено са поменутог семинара. Овај семинар ми је пружио ту прилику.
Како сам видео овај семинар?
Чим сам прочитао Силабус семинара видео сам да је семинар веома озбиљан, захтеван и да тражи пуно времена. Прва тема потврдила је моју претпоставку. Лекција на подоста страница, али пак толико информација спаковано на оволиком броју страница заиста показује висок ниво познавања материје и шта аутор жели да постигне. Моју пажњу привукле су теме - Управљање знањем, Управљње компетенцијама и Трансфер знања. Научио сам овде да разликујем лидера од менаџера, схватио сам да се потребне компетенције развијају током рада и на оваквим семинарима, да ли је трансфер знања омогућен ако само пустимо неку информацију или знање у свет, а немамо у виду њен пренос, па и пријем. Овде је све то тако лепо обрађено и приближено свакоме.
Овај семинар ми је потврда да активна и интерактивна настава представљају нову парадигму, према којој су ученик и учење у фокусу наставног процеса, а не наставник и његово предавање, као што је то у традиционалној настави. Активно знање подразумева способност примене, анализе, синтезе и евалуацију наученог, те да репродукција и интерпретација наученог трба да буду прошлост. Ближе сам се упознао са пројектном, проблемском и истраживачком наставом – са њиховим сличностима и разликама.
Изузетну прилику је пружио овај семинар свима, који су били у дилеми, да рашчисте са тим шта је тим, а шта група и зашто тим. Све је то пропраћено објашњењима и додатним текстовима, па помоћна литература није потребна.
Подсећа нас овај семинар да комуникацијске вештине спадају у обавезне прописане компетенције наставника. Упознали смо се овде са елементима, врстама, видовима и стратегијама комуникације и интеракције, значајем комуникације унутар школе и за отварање школе према локалној средини, као и са моделима решавања тешкоћа.
Пружио је овај семинар још једну прилику да боље упознамо веб-алате, њихову класификацију и коришћење.
Онда је на ред дошла примена наученог. Дефинисани тимови су добили своје задатке. Кренуло се на рад. Оно што је импресивно било за мене у овом сегменту рада је спремност модератора да прате рад тимова, као и допринос сваког члана тима. Увек су биле ту, усмеравале рад, давале своје сугестије, а и критиковале кад затреба. Просто не схватам како све постигну. Ниједно наше питање није остало без одговора. Увек су ту. Приметио сам да и њихов радни дан не траје осам сати. Бележена су њихова укључивања у раним јутарњим и касним вечерњим сатима. То заиста делује импресивно. Нико није запостављен. Увек зна да је ту неко ко ће помоћи, ако затреба.
Због свега што сам овде навео, бићу искрен, седам седмица рада ми нису проблем. Знам да је све ово у функцији нашег усавршавања, повећања наших професионалних компетенција, па ако и не радимо сви у настави, а оно личних особина. Истин је да се може поставити линија раздвајања између професионалних компетенција и личних особина, али нека се развијају и једне и друге. Било би добро да се допуњују
Лично, богатији сам за седам недаеља рада на овом семинару, мада чим нешто научим из ове области, сазнам могућности, схватим колико мало све ово познајем.
Поздрав до неког новог семинара овог типа.

Датум: 20.04.2014

Од: Иван Лазић

Тема: Вредновање семинара ''Комуникација и интеракција у савременој школи''

Мој став о досадашњим семинарима које сам похађао у сврху стручног усавршавања ( част ретким изузецима) је да су они у потпуности остварили циљ ради којег су и осмишљени : узети су грдни новци , а заузврат није понуђено ништа. Знате ли да је већина мојих колега, ради 10 бодова, погађала у претходном петогодишњем циклусу и семинар о фарбању јаја. Смешно или тужно : како коме! Некако је трагикомедија константа нашег друштвеног окружења: кулисе и представа исти , само се носиоци улога мењају. Семинаре су нам држала и господа из школских управа, а школе су их позивале да им се додворе ради предстојеће екстерне евалуације. Чист сукоб интереса. Ко нам је све држао семинаре : најчешће они којима је животни успех страначка приступница и климоглав, досадњаковићи који по два дана млате празну сламу зарад новца, а наставници зарад којег бода. Негде сам наишао на податак ( непроверен) да 65 000 људи има врло мали број сати семинара. Крај је петогодишњег циклуса и шта ће бити са њима? Неће им бити продужена лиценца? Мало морген! Локална самоуправа је била дужна по закону да плаћа стручно усавршавање, закон нису поштовали у већини случајева и шта ће сад бити последица? Ући ћемо у нови петогодишњи циклус сумњивих едукација. С друге стране, мој је субјективни утисак да наставници вапе за квалитетним семинарима. Зашто : просто им је доста тог систематског понижавања.
Који су квалитети овог семинара, врло сам искрен и немам манир додворавања :
1. Ако кренемо од наслова – формулација је јасна и дефинише садржај семинара
2. Заснованост на научним референцама и прецизно наведени аутори
3. Теме чине програм рада обуке и формулисани су као циљеви нпр. (Управљање знањем, лидерство, подстицање иновативности)
4. Садржаји су усклађени са темом, задаци су прецизно формулисани, уз понуђене алате постоји упутство за рад.
5. Рокови израде се поштују уз врло ретке изузетке што говори о озбиљном и професионалном вођењу семинара
6. Сви задаци и активности су , такође, усклађени са темом те имамо и самосталне и тимске задатке
7. Постоји унутрашња логичка коегзистенција и усаглашеност између теоријског дела и практичних задатака што значи да је израда задатака поступна и условљена претходно урађеним , логично прозизлазе један из другог и постоји јасно назначен ред извођења задатака, изборни се не може урадити пре обавезног одн. обавезни пре урађеног теста.
8. Постоји могућност да се уради више и мање у зависности од могућности, али и жеље за напредовањем учесника.
9. Бодовање је прецизно дефинисано : формативно и сумативно , бројчано и описно и тај вид повратне информације о квалитету урађеног је врло значајан.
10. Број тема ( 3 ) је усаглашен са сатима стручног усавршавања. ( присуствовао сам и семинару који је имао 16 тема за 16 или 24 сата) , а све се збрза за два - три дана и подели пар флајера и текстова.
11. Предвиђено време за тему и задатке је довољно.
12. Јасно је које све компетенције семинар подржава и развија, а они су усклађени са законском регулативом ( учи се оно што се од наставника у пракси и тражи)
13. Време проведено на семинару сматрам ефиксно утрошеним тј. нема губљења времена.
14. Постоји концептуални тип обуке : наставницима се дају упуства и алати, одређени принципи учења, а онда сами уз алате изналазе решења у датим условима.
15. Постоји улазни и излазни упитник типа шта очекујете и шта сете добили, чиме се прати ефекат стручног усавршавања.
16. Начин рада захтева и учење на нивоу тима( чланови тима уче једни од других ) што је врло корисно.
17. Врло ми се допада и својеврсна критика функционалних знања и те педагошке праксе јер претерана прагматичност може да води пуком учењу за одређену професију, а занемарује се општа васпитно-образовна функција школе. Живот је шири од стручности у послу од којег преживљавамо. Треба се учити мудрости.
18. Семинар је интерактиван, бодови се не добијају пасивним слушањем већ активним промишљањем и практиковањем научених садржаја.
19. Научено се може сасвим применити у пракси.
20. Број бодова ми није битан и највећи могући број бодова по закону је 24, али имам примедбу на трајање семинара, некако ми је седма недеља била сувишна и демотивишућа. ( можда мој лични утисак услед преморености)
Уз све наведено, могу да кажем да је ово један од најквалитетнијих семинара које сам похађао и да осећам лично задовољство што сам у њему учествовао и, чини ми се, успешно га привео крају.
Честитке ауторима и менторима.

Датум: 19.04.2014

Од: Мирјана Челић

Тема: Вредновање семинара КИСШ 12

На самом почетку овог вредновања морам да истакнем да ми је искрено жао ошто је ово био последњи циклус и што ће многе наше колеге пропустити ово јединствено искуство кроз које сам ја (али и други) прошла.
Поставим себи питање: Са чим сам се сусрела током периода реализације овог пута? Верујте ми одговор није лак јер у суштини је отворен један процес . Најкраће речено сусрела сам се са мноштвом брижљиво одабране литературе из области комуникације на различитим нивоима која не оптерећује него усмерава али која тек треба да дође до изражаја у процесу примене. Практични задаци који су ништа мање брижљиво припремљени захтевали су од полазника промишљено деловање. Употреба различитих веб алата и њихово повезивање са непосредном реализацијом, укључење у Заједницу просветних радника, свот анализа, промоција и као шлаг на торти у овом набрајању сараднички односно тимски рад који се прожима кроз читав овај циклус. Ово је можда и прави моменат да се захвалим модераторима на овако једном искуству које је мене лично оплеменило у сазнајном, људском и сарадничком смислу.
Поред низа корисних знања била сам у прилици да сазнам нешто ново о себи али и да знатно проширим број људи од којих желим нешто да научим и са којима желим да останем у контакту како бих била у прилици да то и остварим.
Постоје задаци које нисам успела да савладам услед тренутних објективних околности међу којима ми је највише жао што нисам успела да се укључим у видео конференцију јер ми је то поље још увек непознаница. Надала сам се да ћу овде то превазићи али ипак нисам те остају неке друге ситуације за овај али и друге задатке који су остали неостварени.
Када сам давних дана положила возачки испит мој тата је рекао: „Лепо што си положила али то те још увек не чини возачем, сада ћемо тек да учимо“. Сетила сам се ових његових речи јер на сличан начин доживљавам и овај семинар. Јесте завршен, задаци са мање или више успеха савладани али мислим да мој пут учења тек почиње. Као што рекох на почетку ово је процес и сада би требало продужити у добром правцу.
Нисам од оних који бодове имају као приоритет у одабиру семинара. Чврсто сам себи обећала да ме ни један Закон неће натерати да слушам бесмислене и испразне приче и отуда се налазим само на семинарима који ме тематски занимају и када овај семинар не би носио нити један бод ја бих се на њему нашла. Желим да радим на себи али на начин који ће допринети мом личном и професионалном развоју и желим да учим од бољих, а овде се управо то догодило.
На крају, реализаторима бих се захвалила на изврсном вођењу уз наду да ће у перспективи бити још прилика да се од њих учи са акредитацијом или без.
Такође, захвалила бих се и колегама полазницима, а нарочито тиму „Раст“ због којег је комуникација и интеракција угледала једно од својих најбољих издања. Без њих овај интензивни доживљај био би ипак слабији, а овако имали смо прилику да видимо читав овај семинар на делу.

Датум: 19.04.2014

Од: Вера Козоморић

Тема: Вредновање семинара КИСШ 12

Желим да истакнем висок квалитет организације и вођења овог семинара, као и актуелност саме теме, с обзиром на захтеве новог доба и сарадничке видове учења који се траже и од просветних радника. Модератори и супервизори су изузетно професионално пратили рад учесника и нашли се свима при руци када и ако је помоћ била потребна. Пре свега бих истакла теоријску подршку у виду ванредно прегледно и урађене Књиге за сваку лекцију, у којима су садржаји сведени на кључне информације о основној теми задатка које су итекако биле корисне у практичном делу рада, а стил писања је питак и лак за праћење. Мени лично су много значиле, јер нити сам имала добру теоријску основу за овакав вид рада, нити сам до момента укључења у школске тимове стекла неко практично искуство тимског рада. Мада са ове дистанце унапређивања знања и сарадничих вештина, сматрам да је и рад у школским тимовима прилично "ad hoc" организвован.
Занимљиво ми је било да радим у Гугл-документу са којим сам се сусретала и раније, а чији прави обим могућности сам сагледала тек у овом задатку. Допада ми се динамика рада коју он нуди, која истовремено и захтева велики фокус и концентрацију, али нуди и брже обављање задатака на коме раде истовремено више људи у реалном времену. Тимски рад на овај начин представља право откровење, јер омогућава много квалитетнији и ефикаснији начин рада, ако хоћете, и забавнији од тимског вишесатног "састанчења" у школи, након кога ипак нисте сасвим сигурни шта сте тачно уговорили и постигли.
С обзиром да предајем страни језик у нижим разредима, јако ми се допада Едмодо заједница, зато што је пре свега једноставна за коришћење и ђаци млађег узраста могу да је користе без пријављивања преко џи-мејл налога. Изузетна предност је што је истовремено и социјална мрежа и сарадничка платформа која омогућава рад са веб-алатима. Прикључила сам се и Заједници просветних радника Србије, што ми је посебно драго, јер нисам до сада била укључена у неку "струковну" заједницу, а то наравно отвара и многе друге, другачије видове сарадње. Такође, велико уживање ми је представљао рад са алатом Text2Mindmap и истичем опет једноставност овог алата, а са друге стране распрострањеност ове методе учења у школама, јер и млађи узраст користи мапе ума. Нажалост, ја их раније нисам користила, па поред Едмода, и овај алат ћу покушати да савладам што брже.
Што се фамозних сати, тј. бодова тиче, о томе нећу много, јер законска регулатива је ту врло јасна. Рећи ћу само да људи који "јуре" бодове не треба да се пријављују на овакве семинаре јер исти број бодова могу скупити много брже и са мање труда. Семинар је намењен онима који заиста желе да направе искорак у свом раду и стекну много више знања и усавршавају вештине које су им неопходне за практичан рад у школи. Висок ниво труда, учења и залагања неизоставно доводи до искорака ка вишем стеченику у примени знања и вештина, чега смо сви као просветни радници свесни. Исто је и са овим семинаром који доводи до квантитативног и квалитативног помака у примени конкретних знања у школској пракси.
Можда није сасвим упутно, али не могу а да не напоменем да је цена семинара непримерено ниска у односу на садржаје који се савладају и количину корисног материјала који се добија. Срамотно је што се исти број бодова може добити на тродневном семинару који се држи уживо и за који обично морам да попијем две до три кафе, јер ме је срамота да почнем да "кљуцам" на половини радионице (у пракси, предавање са тек по којим примером из живота), а циљ се своди на подсећање на градиво које смо учили још на факултету.
И за крај, морам да изразим жаљење што је ово уједно и последњи круг семинара, утолико пре што се његова тема тек у последњих годину дана заправо интензивно актуализује. Уверена сам да би и даље било много људи који су заинтересовани или имају потребу да своје стручно усавршавање усмере у том правцу.
Све у свему, надам се да ће бити сличних семинара на ову тему, јер захтеви нове школе намећу запосленима и нове улоге које треба да савладамо или додатно развијемо.

Датум: 17.11.2013

Од: Сузана Лазаревић Петровић

Тема: Осврт на семинар

Припадам генерацији старог кова и мени су папир и оловка закон. На курс сам се пријавила због наслова,очекујући да ћемо научити како да комуницирамо са децом, јер је технологија много напредовала. Добила сам много више од очекиваног .
Лекције су биле опширне и сложене, и свидело ми се у тестовима што није било "Пачје школе" него смо морали баш да се потрудимо и практично употребимо знање.То је и смисао наше професије.
Одушевила сам се Просветном заједницом, јер коначно имамо где и коме да се обратимо,кад желимо. Волела бих да заједница заживи и има своју улогу у нашим просветарским мукама.
Саме лекције су ми откриле много о мени, нисам знала да сам комуникатор и да могу да функционишем у тиму.Углавном све сами радимо,а може много једноставније и лакше, кад се удружимо и поделимо наше задатке и потребе. Само треба добре воље. Научила сам на курсу да будем стрпљива. Пошто смо зависиле једна о другој, нисам могла завршити задатак кад сам хтела, већ сам анимирала остале учеснице да се покрену и да завршимо.Моја примедба би била да је ипак превише 4 задатка да се ради као тим, или ако је конципиран тако семинар, бар да се измешамо, и да упознамо све учеснике кроз задатке. Курс може да се подели у неколико мањих курсева, јер је преобиман и не можемо толико много података, информација и адреса да усвојимо у тако малом временском периоду.
Од свега наученог и доживљеног, највише су ми се свидели Едмодо, причаоница, Вебциклопедија и вебинар.
Мурал ми је био ноћан мора, јер нисам баш успела да схватим технику уноса података, али као метод рада је одлично.
Све ове лекције треба да се пређу још једном, сад без тензије и временских ограничења, и применити оне технике које нам најбоље одговарају.
Мој пропуст би био: морала сам пре овог курса да савладам основама Google алата да бих с лакоћом могла да фунционишем.
Препоручила бих курс првенствено преко летњег распуста, јер тад немамо обавеза у школи. Пошто смо били упућени једни на друге, тешко је било ускладити и слободно време, и расположење, и путовања, славе, сајмове итд.
Оно шта ми остаје као најјачи утисак су модератори. Толико енергије, ентузијазма и идеја нисам још срела на једном месту.
Од Заједнице, парадигме, вебинара, алатке, Едмодо и ко зна чега још до ових семинара који нам дају наду да са нашим школством није све изгубљено. Има наде. Ви сте трачак светла у тунелу који се зове Просвета Србије.
До следећег семинара све најбоље!

Датум: 17.11.2013

Од: Биљана Миловановић

Тема: Одговор:Осврт на семинар

Семинар "Интеракција и комуникација у савременој школи" за мене је једно велико откровење.До сада нисам похађала семинаре оваквог типа и драго ми је што сам баш на овом семинару стекла знања која већ увелико почињем да примењујем.Одлично је осмишљен, Има прави избор тема, садржаја , активности. Водитељи семинара, модератори веома успешно , стручно и подстицајно све време воде процес.
Свака част и хвала на новим сазнањима!

Датум: 17.11.2013

Од: Бранка Кујовић

Тема: Вредновање семинара КИШС

Ово мо је први интернет семинар.При крају је а ја сам и даље збуњена.Тешко ми је било да схватим где се шта ради и све што сам радила је било или погрешно или на погрешном месту.Нисам добро разумела упутства.Видим да они који су посећивали већ овакве врсте семинара су се одлично снашли.Што доводи до закључка да је проблем у мени а не у вођењу семинара и поставцима задатака. Највећи ми је проблем био да нађем где се решава задатак.Можда је такав семинар али много више времена сам потрошила да нађем место рада него за сам рад.Све ствари о којима смо причали и радили су ми познате а колеге су озбиљно схватиле посао и одрадиле феноменално.Мислим да семинар вреди више сати јер се пуно времена потроши.Поздрав

Датум: 16.11.2013

Од: Биљана Делић

Тема: Опсервација и рефлексија

У оквиру седам тематских целина (чији су нам садржаји били веома темељно и професионално презентовани), различитих активности, типова задатака, облика рада и алата, имала сам прилику да доста тога новог научим и применим, на конкретним задацима. За пет лекција били смо у обавези и да урадимо тест, и тек након тога смо могли приступити изради осталих задатака.
У оквиру прве теме (Управљање знањем, лидерство, подстицање иновативности и креативности у савременом образовању), учланила сам се у професионалну заједницу просветних радника и у оквиру ње одговорила на све захтеве задатка. Затим сам приступила и Едмондо заједници Србије, и упознала се са свим могућностима Едмондо платформе за учење.
У оквиру друге теме (Сарадничке методе и технике, сараднички тим) активно сам учествовала најпре на самопроцени својих тимских улога, а затим затим и у дискусији у оквиру организованог чета, где сам пратећи рад осталих учесника износила и властите идеје, аргументе, ставове.
У оквиру треће теме (Вештине и стратегије комуникације) учествовала сам у договорима и доношењу одлука о изради првог тимског задатка на викију. Приликом израде задатка, у за то предвиђену табелу, унела сам квалитетан и изводљив садржај за решавање проблема, који је чинио складну целину са садржајима мојих тимских колега.
У оквиру четврте теме (Пројектна настава и пројектно планирање) прикључила сам се позиву за приступање сарадничком алату предвиђеном за израду задатка, у оквиру ког сам се најпре договарала са члановима свога тима о садржајима, а затим и о изгледу анализе коју смо радили. Током рада пружала сам помоћ свима који су наишли на потешкоће у раду са алатом, који до тада нису познавали, и допринела томе да резултат нашег рада буде, како садржајно тако и визуелно, квалитетан. Након тога сам успешно урадила и додатни задатак, који је подразумевао детаљну анализу претходног, уз употребу новостечених знања.
У оквиру пете теме (Сараднички веб алати), након што сам проглашена за лидера тима, покренула сам наш рад предлажући кодекс понашања. Након његовог усвајања учествовала сам у заједничком договору са члановима свога тима о избору документа на коме ћемо израдити наш профил, и одабиру логотипа. Током израде презентације активно сам учествовала у свим договорима тима, који су се одвијали на чету, или остављала своје коментаре. У оквиру изборног задатка учествовала сам на вебинару заједнице Љубитељи финих вебинара, где сам остављала своје коментаре и питања везана за тему.
У оквиру шесте теме окупила сам свој тим ради договора о избору техника и алата за израду завршног задатка, као и о равномерној расподели послова. Како је циљ завршног задатка био успостављање међутимске сарадње, позвала сам лидере осталих тимова да у оквиру форумске дискусије донесемо заједничку одлуку о избору алата за рад. С обзиром на то да су мишљења чланова мог тима била усаглашена са оним које сам добила од лидера осталих тимова, на форуму сам констатовала да је рад на избору алата завршен, тако да смо могли започети са израдом нашег дела задатка. Ја сам поставила презентацију свог тима, на за то предвиђено место, а једна од колегиница је покренула сараднички документ на ком смо се у оквиру чета и коментара договарали о свим корацима рада. Задатак смо успели да завршимо пре утврђеног рока за његову предају, што је наредним тимовима омогућило да раније приступе изради својих задатака.
У оквиру седме теме (Култура вредновања) позвала сам чланове свога тима да се изјасне о избору аспекта процене рада тимова, са којима смо сарађивали у оквиру завршног задатка. Након договора сваки члан је био у обавези да уради свој део задатка, а ја сам као лидер тима на основу њихових процена урадила коначну процену и образложила је. Задатак смо предали у предвиђеном року, о чему сам оставила поруку предавачима и свим тимовима на форуму. Такође сам урадила и додатни задатак, односно на форуму за самовредновање сам изнела опсервацију и рефлексију свог доприноса тимском раду, у оквиру завршног задатка, и оставила свој коментар на самовредновање колегинице из тима.
Током седмонедељног активног учешћа у програму обуке „Комуникација и интеракција у савременој школи“ првенствено сам успела да оснажим своје наставничке компетенције из области комуникације, односно да се детаљније упознам са различитим методама и облицима сарадње, посебно у оквиру тимског рада, техникама успешне комуникације, као и употребе различитих веб алата и сервиса у циљу њиховог унапређивања. Изузетно су ми се допали тестови за самопроцену тимских улога, јер сам радећи их открила да заправо поседујем особине свих тимских улога, али да се оне различито манифестују у зависности од мојих тимских сарадника. Нова искуства стекла сам учествујући у заједничкој изради задатака, посебно из области планирања, при чему сам научила како да применим различите моделе и технике решавања проблема, направим дрво проблема и циљева на основу резултата СВОТ анализе, како се може организовати међутимска сарадња приликом израде школских докумената. Због недостатка времена, нисам успела да урадим један, мени веома интересантан додатни задатак: израдим упутство за веб алат који ми се веома допада и тиме дам свој допринос Вебциклопедији.
Оно што овај семинар чини посебним, вредним памћења, и овако дугачког коментара су: инсистирање на сталној самопроцени, рефлексији и пажљивом читању захтева задатака. То је заправо нешто што бисмо иначе требали да радимо, али је већина нас склона да радије тражи да му неко нешто преприча, него да сам прочита и поразмисли о томе. Некако све желимо да урадимо механички, без удубљивања у срж теме или проблема.
Шта поручити менторима? Овде сам застала, јер стварно немам примедби на њихов рад. Једино би било добро да се мало прераде захтеви задатака. Приметила сам да се на форумима, у оквиру појединих задатака јављају непотпуни захтеви за њихову израду, што је довело до тога да неки полазници не одговоре у потпуности на захтев задатка. Ја сам то решила правећи себи чек листу, коју сам касније делила и са члановима свога тима. Састављала сам је тако што сам прикупила информације из документа са описом задатка и објашњења која се налазе уз беџеве.

Датум: 11.02.2014

Од: Dajana Vucaj

Тема: Одговор:Опсервација и рефлексија

Koleginicae, hvala na divnom i detaljnom pregledu seminara koji za mene tek treba da pocne. Svaka cast!

Датум: 15.11.2013

Од: Љубомир јанковић

Тема: Вредновање семинара "Комуникација и интеракција у савременој школи"

Ово ми је први електронски, дигитални семинар.
Моја знања и вештине обрађених тема су проширена новим искуствима и сазнањима. Од велике важности је упознавање са ИКТ технологијама, веб алатима, друштвене мреже везане за просветне раднике. Од свих сајтова издвајам Мурал који ме је одушевио и показао велику практичност у он лајн тимском раду. Лекције су биле солидно описане са добрим додатним материјалом. Иако сам теме пролазио као наставник грађанског васпитања теме-лекције су ми показале и друге аспекте рада и примене наученог теоријског знања. Веома добро су осмишљени задаци које смо тимски радили у којима сам стекао ново искуство у тимском раду. Од великог значаја за мој даљи рад је алатка мапа ума веома корисна стварчица. Тимски рад на анализи рада стручних органа у школама (SWOT анализа) на Муралу и Тekst 2 mind map (мапа ума) подстакла ме је на свеопшту анализу проблема стручних органа у школи кроз израду дрва проблема-мапе ума.
Предавачи и модератори су се показали достојни своје улоге и добијају највишу оцену (по само-вредновању то је четворка) а уједно и школска петица.
Иако полазници добијају 24 бода, семинар вреди много више: стечено искуство, познанства кроз друштвене мреже, материјали, веб алатке, практична искуства комуникацији, лидерским вештинама, тимском раду, само-вредновању. У првој лекцији су наглашене разлике између лидера и менаџера. Иако је ритам семинар у појединим лекцијама био помало напоран на крају се исплатило стицањем нових сазнања и вештина.Једно од лепих искустава је и он лајн дискусија на тему проблеми у тимском раду.
Комуникација између организатора и учесника је била позитивна, јасна и усмерена на реализацији задатака. Модератори су пружали стручну помоћ и и давали јасна упуства. Правила и динамика су јасно постављени.

Датум: 14.11.2013

Од: Драган Ивановић

Тема: вредновање семинара КИСШ

Овај семинар ми је пружио нова сазнања везана за сарадничко учење и пројектну наставу. Такође сам продубио своја сазнања везана за рад у тиму и коришћење веб алата. Први пут сам користио Гугл диск и мислим да ћу га користити у даљем раду. Очекивао сам више помоћи око успешније комуникације са ученицима и родитељима у решавању проблема (волео бих да је било више примера решавања конфликтних ситуација као дијалог у 3. лекцији). Сарадња са колегама је била одлична и члановима тима Успех желим пуно среће у даљем раду, као и модераторима.

Датум: 13.11.2013

Од: Гордана Јовановић

Тема: Вредновање семинара Комуникација и интеракција у савременој школи

Ове године сам први пут била на Вашем семинару Гугл апликације за гугл генерације, а сада и на овом. О првом нећу говорити, јер није прилика, али ћу рећи нешто о Комуникацији и интеракцији. Као и први пут, било ми је захтевно, понекад напорно, али веома занимљиво искуство. Немам много искуства у оваквом типу семинара, али ми се одмах допало то што захтева тимски рад, што захтева промишљање, налажење нових начина и идеја и што нам доноси нова корисна знања, а везана су за употребу компјутера и компјутерских алата у настави.
Лекције су биле веома свеобухватне и више него прецизно објашњене, мада и захтевне. Задаци веома занимљиви, разноврсни и веома практични. Тимски рад је био на једном завидном нивоу, с обзиром да, као што неко рече. ми баш и нисмо навикли да много сарађујемо и будемо увек колегијални. Мени је лично то одговарало, а и спознала сам код себе неке особине тимског лидера, за које нисам знала да поседујем. Све је веома применљиво у образовној пракси. Ја сам лично променила свој рад и отворила блог, сајт, израђивала различите упитнике, документа... и да не набрајам шта све. Наравно да ћу то у будуће надограђивати и пратити све друге промене, како бих побољшала свој рад и унапредила га.
Семинар бих препоручила свима, како онима који имају довољно искуства са радом на рачунару и са различитим гугл алатима, тако и онима који се први пут сусрећу. Желела бих да има више оваквих семинара и људи који желе да уче и напредују у свом послу. Захваљујем се и колегама и модераторима на дивној сарадњи.
ХВАЛА!!!

Датум: 11.11.2013

Од: Зорана Матићевић

Тема: Вредновање КИСШ 11

Поштовани,
похађање онлајн семинара за мене није новост, али овакав семинар јесте. По свом обиму по временском ''простирању'' превазилази све моје претпоставке. Мислим да би се могао разложити на барем два а можда и три семинара а да би се могло додати још тестова и радионица везаних за постављене лекције. мени се дешавало да заборавим шта то беше оно на почетку о чему је било речи у лекцији.. С тим у вези, онај проблем онлајн семинара - да се много, неупоредиво много више времена ''троши'' од тих признатих 24, био би бар делимично решен. Мени се чини да сам потрошила 124 сата а не 24. јасно ми је да то време није ''узалуд'' потрошено али јесте драгоцено и било би лепо да нам то неко ''одозго'' онда и призна. И јасно ми је да се тај утрошак времена са стицањем рутине смањујуе али ипак..
саджаји су сјајни, постигнућа више него очигледна, изузетно сам задовољна сопственом променом мада ето, можда би се могло радити и на некаквом ''апдејтовању'' као ниво број два и сл. Ја већ примењујем научено, користим нове вештине. Дакле, све похвале за садржаје, теме, рад модератора, јасан силабус, јасни исходи све. Евентуалне замерке: 1.обим 2.часовно признавање као 24 сата усавршавања 3.временско простирање ( тешко је очекивати да смо здрави и читави у континуитету од месец и по) 4. прегледност задатака ( мало, мало, за нијансу јасније или са истог места...) Толико од мене, пуно среће и успеха у даљем раду, све најбоље свим ауторима и реализаторима програма
Зорана Матићевић

Датум: 11.11.2013

Од: Марика Мичкеи

Тема: Одговор:Вредновање КИСШ 11

Морам да признам да је ово за мене један веома користан и свеобухватан семинар био.До сада сам била само на једном онлајн семинару, и радозналост и ишчекивање следећег новога да се отвори па паника како да се уради јер су непознати алати..сарадња са колегама које никада нисам упознала а као да се познајемо цео живот,помоћ у неприлици..све у свему ,веома опсежан и по садржају и функционалан,применљив у сваком погледу.замерка је мањак нашега времена,што смо као пушком у леђа имали одређене временске термине ..присутност онлајна а у приватном животу гомилу других обавеза..провођење много више сати испред компјутера него обичан који је спретнији био у руковању..али сам заиста много тога сазнала,научила и одмах извесне и применила у пракси.Хвала много модераторима на свом стрпљењу и уложеном труду да би се осмислио овакав један семинар.Хвала вам.
Марика Мичкеи

Датум: 13.11.2013

Од: Татјана Милованов Миленковић

Тема: Одговор:Одговор:Вредновање КИСШ 11

Похађала сам пуно on-line семинара, а и по струци сам информатичар, тако да су ми алати које смо користили били познати, па сам се концентрисала на суштину семинара - унапређивање комуникационих вештина. Мислим да сам на овом семинару научила доста о тимском раду. Први пут сам била члан тима где је свако морао да уради свој део задатка и мислим да такав рад треба примењивати у пракси. Током семинара сам присуствовала и једној конференцији, путовала за време овог мини распуста и имала екстерну евалуацију у школи тако да сам једва стизала да урадим обавезне задатке на време. Жао ми је што нисам имала времена за изборне и додатне задатке. Семинар је лепо осмишљен, осим комуникационих унапређује и компетенције у области ИКТ. Како већина колега нису информатичари и треба им времена да савладају непознате алате мислим да је 24 бода мало за овако захтеван семинар. Све похвале за предаваче и модераторе.

Датум: 18.05.2013

Од: Дијана Јовановић

Тема: Захвалност и поштовање

Имам какво-такво радно искуство и приличан број семинара (учитељи су први ''закорачили'' у реформу и били први који су имали семинаре који су неретко трајали и по недељу дана). Слободно могу да кажем да је ово један од најбољих семинара из више разлога.
Прво, много сам размишљала о себи, о улогама које имамо у тиму, о променама, тимском раду и сарадњи.
Друго, упознала сам и истражила, колико ми је време дозвољавало, веб алате који су стварно корисни, занимљиви и једноставни за рад.
Треће, применила сам знање спонтано у школи, у тиму који је радио на монографији, и свим а се допало! Сада неколико колега ради задатке на семинару а свима је то први онлајн семинар. Превазишли су ''страх'' од таквих семинара јер им се допало шта смо све радили ових дана у школи. Монографију шаљемо поштом чим је одштампамо. Да није било овог семинара тешко да би је завршили на време...
Посебна драж је када чујем колеге како комбинују и размишљају како би све могли да користе Гугл-документе!
Кренули сте од нас самих, од улога које имамо или мислимо да имамо у тиму, преко ''правих'' просветних група, стварно корисних веб алата и стигли до функционалног знања, уз одличне лекције и промишљене задатке и неуморне предаваче.
Хвала!

Датум: 13.05.2013

Од: Татјана Сербез

Тема: Вредновање КИСШ-а

Ово је мој први онлајн семинар, који сам изабрала због занимљивих тема и не слутећи шта ме чека. И одлично сам изабрала!
Све теме су изузетно обрађене и теоријски и задацима (обавезни, изборни и додатни). Аутори су се максимално потрудили да буду припремљени, прецизни и детаљни у упутствима и описима за рад. Изузетно обиман и захтеван семинар, али врло користан свим наставницима.
Много сам научила и једино што ми је недостајало је време. Упознала сам дивне људе са којима ћу, надам се, остати у контакту и сарађивати у будућности.
Аутори су прави наставници, да изнесу теорију, да провере знање, да креирају задатак примене, да буду строги када треба и да мотивишу.
Савет за наредне полазнике – радите на време, не чекајте и не размишљајте много иначе нећете стићи да урадите задатке у датом року.

Датум: 12.05.2013

Од: Драгана Цукић

Тема: Вредновање семинара

Први пут сам учествовала на е-семинару. Утисци су одлични. Семинар је јако захтеван и едукативан. Пуно тога може да се научи, али и примени у школи. Сва своја умећа која сам стекла на овом семинару покушаћу да применим у настави. Сваки полазник је морао да озбиљно схвати овај вид едукације и приступи изради задатка јер, уколико не одради свој део посла, то за собом вуче последице. На овом семинару најбитнији је тимски рад, што ми се јако допало! Најјачи утисак су ми оставили Гугл документи које могу применити у настави. Пројектна настава је била најзанимљивија и најзахтевнија, али мислим да нисам успела да је довољно истражим. Што се тиче модератора, били су јако предусретљиви и помагали су у невољама својим саветима :-). Све у свему одличан семинар и применљив у пракси!

Датум: 12.05.2013

Од: Јована Павловић

Тема: Вредновање семинара КИСШ

Ово ми је био први е-семинар и утисци су сјајни. Лекције су биле адекватно прилагођене нашим реалним потребама у школи. Тестови нису захтевали репродукцију знања што ме је нарочито одушевило. Рад у тиму је био јако користан јер сам упознавала себе на тај начин и схватала које су моје слабости у тимском раду. Такође, научила сам доста тога о самовредновању и како треба њему приступити. Кроз тимске задатке смо могли практично применити теоријско знање. Једино што бих променила јесте динамика одвијања задатака јер сматрам да за поједине задатке нисмо имали довољно времена да бисмо савладали успешно све веб алате.
Предавачи и модератори су били сјајни, пуни разумевања и подршке.
Жао ми је што се семинар завршава и волела бих да наставим овим темпом.

Датум: 12.05.2013

Од: Гордана Јованов

Тема: Вредновање семинара КИСШ

Мој први е-семинар и велика непознаница.Мислила сам да нема шансе да похватам све,али је из дана у дан и недеље у недељу бивало лакше. Много нових информација, алата, програма, али мислим да је било веома корисно. Семинар за који је неопходна стална активност, сарадња, толеранција,стрпљење, бодрење од стране тима и модератора, али свегатогајебило и сада мисечини да самбогатијазановосазнање да умем да функционишем и у тиму једнако добро као и индивидуално, како сам најчешће до сада функционисала, па тиме семинар оправдава свој пуни назив.Научила сам о вики алатима, гугл документима, СВОТ анализи, муралу, комуникацију преко форума, чета и на друге начине па тиме сматрам да сам научила много. Уз то материјал у облику лекција је био врло користан материјал,који ће остати архивиран да се и убудуће подсетим неких битних ствари, а остале вештине које сам стекла применим у будућем раду. Једино, што као и већина, мислим да овај семинар, због садржаја и времена које сам утрошила, вреди више од 24 бода.
Убудуће ће овакав вид едукације,сасвим сигурно бити мој избор! Хвала модераторима и предавачима на мом великом ослобађању од страха од технике и сад знам да могу и више. Хвала!

Датум: 12.05.2013

Од: Александар Славов

Тема: Вредновање семинара "Комуникација и интеракција у савременој школи"

Најзахтевнији и најдужи онлајн семинар који сам похађао. Свака нова лекција доносила је нешто ново, интересантно и корисно. Задаци су били практични и веома добро осмишљени. Све у свему - озбиљан семинар са мноштвом корисних информација и применљивих знања!

Датум: 11.05.2013

Од: Милош Прелић

Тема: Вредновање семинара КИСШ

Ово је био мој први е-семинар. Од сада ћу се трудити да ово буде најчешћа форма мог СУ. Зашто? Па зато што се стварно ради и учи, што је активност неопходна као и сарадња са другима, што се истражују нови алати и облици рада и што могу сам да га платим а да не молим Школу да то учини за мене. Од свега што смо учили и научили једино ми је мурал ново искуство. Све остало сам већ упознао али због слабог интернета ( изгледа још који дан) нисам имао живаца и мотивације да дуже радим а такође ни да користим у настави јер бих се осећао недовољно припремљеним. Пошто и сам имам акредитован семинар већ сам почео да размишљам да га прилагодим за е-форму јер би га приближио ценовно већој групи.

Дакле, семинар је за сваку препоруку. Али, иако ово није ствар наших предавача, мала је сатница, јер се потроши знатно више времена. а ако се узму у обзир и ефекти, тим пре. Надам се да ће ово читати неко од оних који су у комисијама за акредитације и да ће разумети моје разлоге.
Признајем да сам већ почео осећати да се све ово одужило, не зато што није занимљиво, већ можда због немања стечене навике на овакве пројекте. Одајем пуну захвалност нашим предавачима, свим колегама који су чинили нашу групу а посебно колегиницама из мог тима. Радиле су марљиво, савесно и водиле рачуна о туђем времену. Сада знам кога ћу питати за савет, коме ћу се пожалити, ским могу поделити искуство.

Али, оно што ме нимало не весели је тенденција да нам не треба знање, стручност, марљивост и поштење... Да нам ништа не треба. Е, земљо Србијо, докле, докле ? Чему онда све ово што смо радили???

Датум: 10.05.2013

Од: Јелена Шкодрић

Тема: Вредновање семинара "Комуникација и интеракција у савременој школи

Семинар ми је пуно помогао, прво што сам научила доста о себи и шта треба да мењам, друго научила сам како се пише пројекат, први пут чула за вики алате, мурали таблу и научила да радим у њима. Пошто је моје предзнање било танко, научила сам много како се ради са разним алатима и гугл документима. Свидео ми се и тимски рад, научила сам шта значи бити тимски играч-(до сада сам била индивидуалц), такође научила сам како може да се уђе у виртуелну собу и слуша предавање-сјајно искуство. Захваљујући модераторима и њиховим описним проценама успела сам да сагледам саму себе и да поправим на основу њиховох препорука оно што сам сматрала да треба да поправим. Све у свему јако сам задовољна и одушевљена семинаром и њиховим реализаторима.

Датум: 09.05.2013

Од: Маријана Средојевић

Тема: Процена семинара

На овај семинар сам се сасвим случајно пријавила. Знате како увек у овом пролећном периоду крене хајка на скупљање сати усавршавања и сви јуре на све стране. Хтела сам овај пут да пробам да се "усавршим" а да то не подразумева трчање од града до града и по разним школама. Некако узгред сам наговорила још једну колегницу из моје школе да се придружи, што је и мени и њој доста олакшало рад и решавало многе дилеме.
Семинар је врло практичан и то је оно по чему ја вреднујем неки семинар који похађам. Увек ме је нервирало целодневно седење и прича којој нема краја, а нажалост таквих семинара још увек има. Овај семинар је право освежење.
Дуго је трајао, то морам признати и мислим да је мало 24 сата, ово заслужује много више, али нисам се ни сморила ни уморила. Стално сте били у покрету, у комуникацији са другим људима, успоставила сам и приватне контакте независно од семинаре и стварно се радило пуном паром. На почетку ми се учинило да је исувише лако, али не лежи враже, како је семинар одмицао тако је сваки задатак захтевао све више рада, времена а и стрпљења. Тимови су се мењали и ширили, па смо онда били упућени једни на друге док се на крају нисмо сви стопили у један велики тим. Када радите неки задатак сами то и није тако тешко, ухватите свој ритам, већ имате неки себи својствен начин рада и некако изгурате до краја. Али тим је нешто сасвим друго. На почетку сам се плашила са ким ћу то ја радити, да ли ћемо се ускладити и имати барем слична мишљења о неким питањима. Опет сам имала среће, наишла сам на супер људе што је и мени олакшало рад и разрешило многе дилеме.
Модератори су стварно били флексибилни и вредни. Јасно су указивали на грешке и упућивали нас на право место.
Моја једина замерка је то што се нисам упознала са људима из осталих тимова. На почетку смо комуницирали искључиво на заједничком форуму а онда смо већ у другом или трећем задатку распоређени у тимове и били смо сконцентрисани на одређен број људи. Увек имате оне активне и оне мање активне учеснике, па тако су се и на форумима најчешће јављали они активни учесници а након поделе у тимове ни са њима више нисмо били у контакту, некако смо сви сконцентрисали на наш део посла и радили са људима на које смо били упућени.
Већ сам поменула да волим практичан рад, тако да бих издвојила оне аспекте који су ми некако најдражи -дрво циљева које сам већ покушала да одрадим на једној радионици са децом. Још нисмо завршили али видим да иде добрим путем. Мапе ума су екстра, са њима можете да радите и ви, или још боље да вежбате са децом како да их користе у свакодневном раду и учењу. Свот анализу можете да примените у највећем броју случајева, док логичку матрицу планирам, заједно са колегама, да искористим за стручно усавршавање на нивоу школе.
Гугл документа су право олакшање у нашем свакодневном послу. Били су ми познати али их нисам користила, никад ми неће бити јасно зашто?? Сад кад знам шта све могу, сигурна сам да ће у мојој библиотеци и у мом раду бити у свакодневној примени. И да не заборавим- сарадничка табла ми је била нешто најзанимљивије, штета што смо је само једном користили.
Оно што бих свакако похвалила су разне мреже почевши од мреже просветних радника, преко Едмонда, Вебинара, итд. Разне теме и групе су покренуте и оформљене, ту можете наћи одговоре на разна питања, решити доста дилема и наћи савете добре праксе.
Оно што је мени мало страно било је вредновање и самовредновање. То је засигурно ствар на којој морам да порадим а неопходна је за наш будући рад. И ако сви ми стално оцењујемо рад деце, па чак и описно код првака, веома је деликатно процењивати свој рад а посебно рад других.
Оно што ми је веома драго је чињеница да се кроз овај семинар могло видети колико је озбиљан, захтеван и мукотрпан рад школских библиотекара и да ће прво наше колеге са семинара а онда и остале колеге схватити нашу улогу у савременом образовању.

Датум: 13.05.2013

Од: Сања Станић

Тема: Одговор:Процена семинара

Задовољна сам што сам се путем овог семинара упознала са могућностима електронског учења. Сам семинар је садржајан, обиман и захтеван. Вероватно би ова комплексност грађе могла да се обухвати са неколико независних семинара, али и овако концентрисано знање има својих предности. Имам утисак да сам тек ушла у занимљиву и динамичну област коришћења различитих веб алата и гугл докумената за освајање различитих области знања и имам потребу да још учим на том пољу. Свакако мислим да овај семинар вреди више од 24 сата. Искрено, очекивала сам да ћу много мање радити, али да сам знала колики се ангажман очекује, обзиром на многобројне обавезе које имам, вероватно се не бих ни пријавила на овакав семинар. А то би тек била штета.

Датум: 12.11.2012

Од: Ивана Ћуковић

Тема: Запажања са семинара КИСШ

Ово је за мене било драгоцено искуство из више разлога: подсетила сам се Блумове таксономије, сазнала нешто ново о креативности, први пут радила у алату вики, први пут учествовала у ћаскаоници, научила како се ради СВОТ анализа, научила шта је пројектна настава и како се реализује, записала много корисних веб-адреса и алата, учествовала и изради пројекта, урадила "Упитник за самопроцену компетенција наставника", интензивно сарађивала са колегама. Семинар се ослања за способности и вољу просветних радника да напредују. Напредују не само у ширењу својих ресурса за вођење наставе 21. века, већ и у побољшању вештина сарадње и тимског рада. За мене је овај семинар добро утабан почетак пута који води ка електронском учењу, пројектној настави и сарадњи и са људима ван школе.

Датум: 12.11.2012

Од: Нада Пуртић

Тема: Процена семинара

Након успешно завршеног семинара, стекла сам утисак да су креатори, предавачи и модератори приликом његовог креирања, а нарочито вођења урадили оно што је најважније - кренули од самог краја, тј. од општег циља и онога чему желе да нас науче и оних вештина које код учесника желе да развију до завршетка семинара. Самим тим свака лекција, активности и задатак су се смисаоно надовезивали и били у функцији како општег, тако и циљева појединих задатака. Мени лично највећу вредност курса представља то што је реплика реалних ситуација у којима се често налазимо, а још чешће лоше сналазимо, у току свог професионалног живота у просветним установама и што нам је пружио теоријску основу, стратегије, алате и подршку како да се у њима компетентно понашамо. Рад у тиму и сарадња дефинитивно нису лаки, али након овог курса мислим да ће сви који су у њему учествовали сада прилазити оваквом облику рада обучени и оснажени, или бар са већом свешћу како би то требало и могло да изгледа.

Датум: 10.11.2012

Од: Ленче Радосављевић

Тема: О семинару "Комуникација и интеракција у савременој школи"

Волим овакав начин образовања јер одговара мом начину живота. Нуди ми пуно, ја узимам онолико колико ми време дозвољава. Сазнајем шта ми недостаје, идем даље, тражим да се усавршавам. Уоште нисам очекивала од семинара да ми сипа у главу како да пишем пројекте, да радим анализе, да комуницирам, да вреднујем. Очекивала сам да ми укаже шта и где све то постоји на неки добро уређени начин. Даље морам да наставим сама ако ми самообразовање значи више од бодова. Предавачи су навели литературу и то је довољно за оне које би хтели тиме озбиљно да се баве. Они којима то не лежи настављају да још траже, на неком другом семинару али сада већ богатији за још једно искуство. Сматрам да управо овакав процес учења приличи нама просветним радницима. Семинар завршава, већ недељу дана више пута читам „нема новости од ваше последње посете“ и није ми свеједно. :) Најтоплије бих препоручила семинар.

Датум: 10.11.2012

Од: Бранка Стојић Вуковић

Тема: Процена семинара

Тешко је замислити да од понедељка нема новог задатка...Недеље иза нас биле су испуњене ишчекивањем нових лекција и задатака, оцена које нису сваки пут биле очекиване. Научила сам много, првенствено о електронским комуникацијама и могућностима које интернет пружа. Свакако је учешће на овом семинару увелико утицало и тек ће утицати на моју праксу. Што се тиче сугестија за унапређење семинара усудила бих се да предложим неколико ствари:
- лекције би требало да буду сажетије
- задаци прилагођени почетницима (какав сам и сама)
- повратна информација је изузетно значајна с обзиром на напоре које (бар ми почетници) улажемо у рад, те нам је драгоцена конкретна повратна информација која уважава и охрабрује да издржимо до краја (а не да се само наглашавају пропусти, односно грешке).
Семинар је изузетно драгоцено искуство и радо ћу га препоручити колегама које желе да унапреде сопствену праксу. Поред учења овај семинар је подстакао и дивно дружење међу колегама, учесницима на семинару.

Датум: 10.11.2012

Од: Mирјана Спасић

Тема: Коментари, утисци, предлози - комуникација и интеракција у савременој школи

Садржајан, обиман, захтеван, у појединим сегментима активности са малим нејасноћама (то су и сами модератори курса увидели и разјаснили).

Технике, методе, активности; у комуникацији, као и садржаји, су примењиве у раду школе.
Мени је СВОТ-анализа нешто с чиме сам се по први пут сусрела, коју ћу редовно користити и бити ми водиља у даљним активностима. Већ за крај новембра месеца организујем ОКРУГЛИ СТО - "Мрежа заштита од насилног понашања" (биће ми од користи).

Лепо је упознавати нове људе, како виртуелно тако и уживо, учити радити на себи и радовати се сваком новом дану.

Хвала!

Датум: 10.11.2012

Од: Иван Миловановић

Тема: Одговор:Коментари, утисци, предлози - комуникација и интеракција у савременој школи

Укратко, најзахтевнији и уједно најкориснији и најинспиративнији семинар који сам похађао.
Оваквом утиску допринели су садржаји, начин рада, а нарочито интеракција са колегиницама и колегама у оквиру тимова. Након свих ових напорних задатака и огромног броја сати проведених на њиховом решавању, једно сам сигуран - поновио бих све!
Уз искрене жеље успешан даљи рад, захваљујем вам на значајном искуству и стеченим вештинама и знањима које су ме обогатиле и на професионалном и на личном пољу.

Датум: 11.11.2012

Од: Јелена Матовић

Тема: Одговор:Одговор:Коментари, утисци, предлози - комуникација и интеракција у савременој школи

Ово је мој први онлајн семинар и могу рећи да је веома захтеван. Доста времена са проводи крај рачунара, нарочито при изради тимских задатака када смо упућени једни на друге.
Међутим, било је доста мени непознатих а корисних и поучних ствари и термина-свот анализа, акциони план, мудл, веб-алати,...и знање и вештине које сам овде стекла користећи их помоћи ће мом даљем напредовању и учењу.
Оно што бих предложила је детаљнији опис појединих задатака од стране модератора и указивање на грешке приступачнијом терминологијом.
Генерално ми се допало, највише због чињенице да сам научила пуно тога новог и стекла доста виртуелних пријатеља различитих сфера знања.
Поздрав свима!

Датум: 10.11.2012

Од: Ангела Митић Младеновић

Тема: Семинар КИШС

Поштовани,
Препуна сам утисака и нових знања! Мада нисам научила све оно што сам могла на семинару. Семинар пружа много информација, тако да без обзира на моје чини ми се солидне оцене, могу рећи да нисам научила све. Немогуће је и научити све. Толико материјала има, потребно је време да се све прочита, изучи, вежба и примени. По томе колико можете научити овај семинар има одличне оцене. Семинар је за чоколаду, тј кад моји ученици ураде преко максималних 100 поена, јер дам додатни задатак, добију чоколаду. (Можда понесем неку на завршни сусрет.) Тако да сазнања која сам стекла на овом семинару су изнад свих мојих очекивања.
Потрошила сам много времена, у последњим данима, већ била јако исцпљена. По бодовима које носи мислим да вреди не 24, него најмање 54. Без претеривања. Ја сам бар толико трошила. Сваки дан по најмање један сат. А мало је један сат. И то нисам стизала да урадим изборне задатке, тек по неки. Да ли то има везе са мојим предзнањем. Мислим мало. Има везе са обимношћу материјала. Пробиман је. Што је добро из једног угла, јер пружа велика сазнања. А није, јер је семинар пуно захтеван. Мало је седам недеља за реализацију оваквог семинара и мало је 24 бода. Повећајте, то је препорука. Можда су неки брзи, оштоумни стизали да ураде за само 24 сати све што се на семинару захтевало. Али свакако мислим да је мало таквих.
Шта мењати? Поред наведеног, повећање недеља и броја сати, можда смањивање материјала? НЕ.
Да ли ћу препоручити семинар?
Ух, па много су већ чули, у времену када сам учила, па се нервирала, љутила, викала, расправљала се. Можда се многима из мог окружења не свиђа кроз шта сам све ја прошла, па сад чак и да кажем да је семинар одличан... Оно што су сви у мом окружењу видели да је јако захтеван.
Ипак, предлог је да се искуства са семинара презентују наставничком већу, можда у току новембра, када већ директор буде одлучио. Па свакако ћемо, има нас 8моро из исте школе, пренети искуства и бар део знања колегама. Можда буде нових полазника из наше школе. Ја ћу препоручити, уз речи: Много ћете научити, али спремите се за озбиљан рад и учење. Потребно је више од 24сати. Али на семинару стекнете функционалног знања, тако да реално вреди много више.
Да ли ћу користити сазнања?
О да, редовно, колико год могу посећујем ПЗПРС, препуручићу учљањење члановима актива. Једној колегиници већ јесам, али још није. На активу у уторак то је једна од тачака дневног реда.
Имам још две друге, у ствари три, четири идеје како да искористим знање са семинара, па:

Најлепше хвала свима!
Највише онима са којима сам вежбала комуникацију. Да нисам била испровоцирана, можда не би толико научила.
А то је и био један оц циљева: испровоцирати учење.

Датум: 10.11.2012

Од: Ангела Митић Младеновић

Тема: Одговор:Семинар КИШС

Двоумила сам се око сат два дневно. Ево чланови моје породице кажу, најмање два сата дневно. Па значи број бодова које семинар треба да носи:
Милка чоколада!
Поздрав свима!

Датум: 10.11.2012

Од: Верица Арула

Тема: О семинару КИСШ

Како ће изгледати понедељак без новог задатка? :)
Саживела сам се са улогом ученика коју сам у претходних седам недеља имала. Научила сам много. Учила сам много. Нисам имала слободног времена. Прешла сам границе које сам мислила да ме ограничавају. Добро сам се осећала и често нервирала. Радила сам у свом и додељеном тиму. Добила сам много добрих оцена :) Негодовала сам око оних које нису биле толико добре. Схватила сам да није пријатно када те (јавно) процењују.
Овај семинар није био само симулација Конкурса, тимског и групног рада, већ и симулација нашег професионалног живота генерално.
Препоручујем га свима онима који желе и могу да издрже "цео пакет" :)

Датум: 10.11.2012

Од: Јелена Милосављевић

Тема: Вредновање семинара ''Комуникација и интеракција у савременој школи''

Шта ми је доброг донео овај семинар?Морам рећи , за почетак , да сам имала пуно проблема да се посветим решавању конкретних задатака , због преобимности текста.Сва упутства ,ма како јасна била, сам отварала по 10 пута како бих схватила који је циљ и како не бих пропустила нешто да урадим.Било је доста интересантних нових ствари: прављење раклама ,анализа. приказ дрвета циљева, проблема, отварање нових налога на сервисима које нисмо познавали, трело табла и рад у осталим новим алатима .Све то је доста допринело сазнању колико мало знам и колико још требам да научим како бих могла да идем у корак са временом .Ипак , немогућност да све то адекватно испратим ( што због недостатка времена, породичних обавеза, мог "незнања", и сталног враћања на упутства због недовољног разумевања шта то треба конкретно да се уради ) , дешавало ми се да не стигнем да урадим неки задатак било да је обавезни или изборни, и то ми баш није било пријатно јер увек тежим неком савршенству у ономе што радим . Зато је у мени остао осећај незадовољства што нисам могла да дам бољи допринос раду свог тима и свом раду. У неким задацима сам погрешила јер сам ,наравно увек тежила да урадим све на време, и нисам добро прочитала сва упутства, можда се нисам консултовала са свима да проверим да ли сам добро разумела али баш мислим да је то проблем овог семинара. Циљ семинара је комуникација и интеракција и верујем да је овакав текст (можда је некоме био јасан и прецизан- мени није), и постављен да се види колко смо сви спремни да питамо , да се консултујемо , да прихватимо друго мишљење и да једноставно комуницирамо ,не бисмо ли дошли до правог решења. И зато , верујући да је све то дато тако како јесте .у циљу задатка овог семинара, сматрам да има добру намеру. Доста ствари које зависе од техничке подршке наших рачунара, и од ствари на које не можемо утицати такође су ми много сметале у раду. И за крај реално мислим да је број сати за овај семинар премали, Иако има доста корисних ствари које се могу уврстити у свакодневни рад, више сам времена потрошила на техничке ствари, читање форума , чекање испред екрана ко ће који коментар да стави да бих могла даље.Из тог разлога моји утисци нису у потпуности позитивни.

Датум: 10.11.2012

Од: Катарина Алексић

Тема: Комуникација, комуникација...

Овај семинар је седмонедељна прича о људима!
Задаци, нова сазнања, рад, посвећеност, све је то у било сенци људи и њихових емоција, карактера, васпитања, етике... и, наравно, КОМУНИКАЦИЈЕ!
Много сам научила, у сваком смислу, највише у социјалном (а ту сам најтања:)!!!
Хвала вам свима!


Датум: 09.11.2012

Од: Драгана Мохора

Тема: Вредновање семинара аКИСШ

На семинар КИСШ сам се пријавила захваљујући колегама из колектива које су ме предложиле као члана тима. У почетку нисам баш успела да се најбоље снађем. Вероватно полазећи од тога да ћу веома лако урадити задатке. На самом почетку, међутим, суочила сам се са веома јасном сликом да у ововм семинару нема места за "празан ход" и да нема времена за одлагање послова. Колико ми је у прве две недеље било напорно да радим, толико се после у току рада мотивисаност повећавала и на крају кулминирала у изради последњег задатка са морем креативних идеја. Све у свему, има ствари којих сам се подсетила, доста новог сам усвојила и научила. Добила сам идеје за унапређење свог рада са ученицима. На крају желим да похвалим изузетан тим модераторки које су нас стрпљиво и веома јасно водиле кроз цео овај процес.
Семинр бих препоручила и другим колегама, али бих и напоменула да добро изаберу тим са којим ће кроз цео овај процес да прођу, јер је добар тимски рад веома важан за успешно савладавање програма семинара.

Датум: 09.11.2012

Од: Јелена Барага Вулићевић

Тема: Утисци са семинара

На семинар сам се пријавила по предлогу колегинице,а у договору са школским тимом.
Нисам тачно знала шта очекујем,али је добит свакако значајна за мој даљи рад у настави ,као и за даље стручно усавршавање.
Семинар захтева доста рада,пажљиво читање упутстава,одговорност и озбиљност.Олаким прилазом, ризикујете да промашите тему!
.Сугестије:1.Лекције би требало да буду сажетије
2.Упутства за рад би требало прилагодити почетницима(у неким случајевима је било евидентно да нам недостаје предзнање да приступимо решавању задатка,а дошли смо да учимо,зар не?)
Са семинара ћу понети важно сазнање како се осећају ученици када је нешто нејасно ,када процењују да сте их оштетили за оцену,како боли критика када уложите велики труд и како је добро када савладате нешто што је до јуче за вас било потпуна непознаница.
Све у свему,корисно и занимљиво!

Датум: 09.11.2012

Од: Марина Скрињик Ћорић

Тема: Вредновање семинара КИСШ

На семинар сам се пријавила јер ме занима тема семинара, а одговара ми и то што се одвија онлајн, јер могу сама да организујем време за рад.
Након ових неколико недеља моји утисци су крајње позитивни. Већ после првог задатка схватила сам да морам пажљивије да читам упутства, тако да касније нисам имала проблема у раду (тачније у постизању очекиваних резултата у задацима).
Презентовани материјал је информативан и концизан, даје све потребне информације, али изахтева озбиљан рад, што је, бар у мом случају, резултовало испуњеним очекивањима: научила сам доста тога новог и организовала знања која сам већ поседовала, чинећи их употребљивим у пракси.
Уживала сам у сарадњи са колегама из других школа (пријављена сам индивидуално, а не као део тима, па су наш тим чинили људи који се међусобно не познају, што је још једно позитивно искуство, које не бих имала да сам радила као део тима из исте школе).
Једина замерка је што последњи, седми, задатак представља неку врсту антиклимакса: рад на шестом задатку је био толико интензиван, да ми се све чини да сам нешто у седмом пропустила да урадим :)
Од мене све похвале и препоруке за овај семинар!

Датум: 09.11.2012

Од: Мирослава Шолаја

Тема: АКИШ

На семинар сам се пријавила на наговор својих колегиница и поштовања онога што већ годинама више него изврсно постиже наша Слава – Славица Јурић. Познајући Славицу имала сам неких претпоставки да ће у оквиру семинара бити: пуно материјала, да ће се вероватно већина ствари одвијати перфекционистички и да ћу у крајњем резултату бити обогаћена новим сазнањима што ми је и био основни циљ.
Сам почетак курса су ми пратиле бројне тешкоће: лоша интернет веза, густина осталих обавеза, превиђање ставки битних за израду задатака... наравно да ми је то гасило мотивацију и довело до тога да одлучим да одустанем јер нисам хтела да трпи како група из школе,тако ни будући тим. Посебно сам губила вољу чекајући коментаре на форуму и стално сам имала утисак да би били свеукупно плодотворнији да смо телефонски комуницирали него путем интернета....Посебно ми је падало тешко када сам установила да ја превише времена губим гледајући у екран када ће се ко појавити уместо да нешто конкретно радим....
Но, хвала на различитости и упорности мојих колегиница које су ме у тим критичним тренуцима нагнале да ипак наставим са радом.
Што се тиче самог семинара предлажем:
- да пратећи материјали у будућности буду краћи и концизнији јер нисам увек увиђала стварну спрегу између датих текстова и датог задатка
- да оваквих али мањих по обиму и дужини трајања семунара буде што више
- да полазници буду више упућени на самостални истраживачки рад по задатим темама (сматрам да су модераторке уложиле енормну количину енергије да поставе све оне садржаје, а ми полазници смо помало „готовански“ то или прелиставали,или прескакали – уместо да смо уложили напор да сами дођемо до тих и таквих информација)
и на крају желим да се захвалим свима са којима сам била у контакту свих ових недеља на стрпљењу и подршци и желим да нагласим да сам стекла једно ново и квалитетно искуство и да се осећам добро :)

Датум: 08.11.2012

Од: Оливера Амиџић

Тема: Коментари, утисци, предлози - комуникација и интеракција у савременој школи

На семинар сам се пријавила после разговора са колегиницом коју сам упознала на једном од 3 оваква курса која сам завршила. И данас смо добре сараднице, радо размењујемо своја искуства, радо се чујемо, консултујемо и аплицирамо на разним конкурсима ико нас више од 200км дели.
Ето предности оваквик курсева - учење, упознавање, рад, коришћење савремених алата у стицању знања, вештина и информација.

На самом почетку овог курса биле је изражена падајућа амплитуда - одрасли, ма колико мислили да воле промене и неизвесности, узбуђење...кад до тога дође и наступи фактор сналажења комуникацијом, успостављање интерперсоналних - нови односа с циљем валидне информације коју треба и применити и усвојити...настаје права трка...на разне начине реагујемо...често нисам могла себе да препознам...али, опет захваљујући пријатељима(учесницима), свом тиму који нисмо самостално одабирали(али ко је одабрао - свака му част) успели смо да сваку потешкоћу преокренемо у своју корист и амплитуду винемо у висине нових сазнавања - учења!!!!

Били смо и љути на вредновања модератора, колега, колегиница, а и на своја самовредновања, на постављене рокове, на "пипања у мраку, бауљања" али...зар је нашим ученицима лако?

Хвала Вам свима на оваквом едукативном курсу!!!

Предлози:

- Можда би се текстуални материјал могао једноставније конципирати, да буде разумљивији колегама који нису педагози или психолози(нисам лично имала проблем јер ми је све већ било познато...али нешто што смо учили годинама извучено је у кратким цртама, тако да колеге нису могле стећи јасан увид у материју са којом су се срели. Било им је потребно више ангажовања и рада;

- Ако свако има свој темпо рада и добије одређене смернице - нека користи своје слободно време на начин који му одговара - све до момента док не почне групни рад;

- Потребно је више оваквих курсева организовати и у смањеном обиму и по школама;

- Мислим да је 24 сата која се добијају након завршетка овог курса веома мало за овакав начин рада;

Сад кад се све приводи крају - затвара се курс 11.11.2012. године с сигурношћу тврдим да ћу већ у понедељак 12.11. доћи на сајт курса и питати се шта сад треба да радим.
Фалиће ми ова обавеза, креативна, мисаоно активна, која је будила и мисаони и емотивни део моје личности и измамљивао осмех,радост и срећу при сваком финиширању проблем задатка.

Хвала и потрудићу се да пренесем колегама своје опсервације и рефлексије + кисссс!!!
;-D

Датум: 08.11.2012

Од: Сандра Радовановић

Тема: КИСШ

На овом семинару сам све прошла....љутњу, недоумицу, новитете, одушевљење, нервирање, задовољство и потврду да је интернет повезивање будућност и да даје пуно могућности у нашем послу.
Било је лепо и захтевно!
Свако добро!

Датум: 08.11.2012

Од: Соња Киш

Тема: Вредновање семинара аКИСШ

Семинар је захтевнији него што сам мислила, али и садржајнији. Подстиче на рад и размишљање, сада имам неке нове идеје. Оцењивање је строго али и реално. Посла има више него на уобичајеним семинарима али и аутори су имали доста посла са нама током целог семинара.
Упутсва су јасна и морају се детаљно прочитати што сам научила одмах после прве лекције :).
Препоручујем га колегама али добро би било да имају вредну екипу око себе јер то много значи на овом семинару.

Датум: 17.05.2012

Од: Драгана Станковић

Тема: Вредновање семинара ''Комуникација и интеракција у савременој школи''

На овај семинар сам се пријавила захваљујући мојој директорки у школи у којој радим као стручни сарадник - психолог. У почетку нисам имала представу у којој мери је семинар захтеван па сам прву лекцију и обавезне задатке једва стигла да урадим на време, а морам признати, због превеликих обавеза (с обзиром да радим у две средње школе) и наредне лекције сам радила од петка...и хвала колегиници Славици Јурић на стрпљењу са мном.
За мене је посебно значајно умрежавање у професионалну заједницу просветних радника где сам упознала много људи из своје струке и разменила разна искуства, затим Моја улога у тиму ВИЗИОНАР, вештине и стратегије комуникације и строг наставник, а лењ ученик и наравно пројектно планирање на које нисам могла да учествујем и овом приликом се извињавам свом тиму. Са веб алатима сам се сусретала и на ранијим семинарима овог типа тако да ми то није био проблем и настојаћу да их и даље проучавам и примењујем у свом раду.
Оцењивање је било јасно и објективно. Помоћ коју сам добијала од предавача и модератора је увек била адекватна и јасна.
Ово је још један унизу електронских семинара на коме сам учествовала. Радо га препоручујем другима и надам се да после овог вредновања више неће стојати моје име и презиме да само ја нисам прошла овај курс...

Датум: 17.05.2012

Од: Сања Марковић

Тема: Вредновање семинара

Ово је мој први електронски семинар и премашио је сва моја очекивања. Заиста је изузетан, разлога има много почев о оригиналне идеје, преко одличне организације, сарадње и комуникације са предавачима, модераторима и супервизорима, пружа могућност да се изразите креативно, да ставите на располагање ваше способности комуникације, сарадње, да те исте унапредите, пружа могућност да много научите, да научено примените, Све што смо научили, апсолутно је примењиво у пракси. Подстиче на размишљање, закључивање, критичко мишљење, привлачи на рад, предузимање акцију, бољу сарадњу, бољу комуникацију, унапређује компетенције наставника.
Ово је семинар за 21. век !!!
Електронско описмењавање постало је потреба, семинар је право надахнуће, права инспирација! Заслужује сву нашу пажњу али и много већи број бодова! Претходно вредновање урађено је много боље, надам се да је ово коректно. Биће ми право задовољство да учествујем на сваком следећем семинару који буде организовала Славица Јурић. Срдачан поздрав свима и видимо се ускоро!

Датум: 17.05.2012

Од: Сања Марковић

Тема: Вредновање семинара

Не видим своје вредновање семинара урађеног јуче!

Датум: 17.05.2012

Од: Мира Меглић

Тема: Вредновање семинара



Read more: http://elektronskiseminar.webnode.com/forum/
Create your own website for free: http://www.webnode.com

Датум: 17.05.2012

Од: Мира Меглић

Тема: Одговор:Вредновање семинара

Рад сам послала, али очито неуспешно.Хтела сам да га сачувам, али нисам писала у ворду. Нисам могла ни да га копирам, само сам добијала копирану адресу.
Тако је вероватно изгубљено ово моје скромно процењивање.

Датум: 17.05.2012

Од: С. Јурић

Тема: Одговор:Одговор:Вредновање семинара

Мира је врли библиотекар, Надзорни одбор. Не сумњам да ће по ставкама, званично, да образложи шта би ваљало мењати у семинару. И поднесе извештај Управном одбору! :)

Ставке: 1 - 50 од 108
1 | 2 | 3 >>

Нови коментар